Okouzlen velkými kapry
LIMITOVANÁ AKCE: Na Vaši první objednávku s námi dostanete -10% slevu
605 757 781 | obchod@haldorado-shop.cz

Přečetli: 900

Ačkoli chladné noci a nepřívětivá, zamlžená rána dokáží pokusy o delší kaprařská dobrodružství pořádně znepříjemnit, stále více feederových rybářů se odhodlává na několikadenní zájezd k vodě i za takových podmínek. I já jsem s tím tak. Pokud je ve výhledu dobrá rybačka, podmínky mě moc nezajímají. Hlavní je dát tomu šanci a nechat se odměnit skvělými zážitky! Tentokrát Vás zvu na 24-hodinový výlet, který se uskutečnil na pozdní podzim, jehož cílem bylo přivábení co největšího počtu velkých kaprů. Přidejte se ke mně a ukážu vám na co si dát pozor, aby byl tento cíl dosažitelný!

Informace o vodní ploše a výběr stanoviště

Co se týče výběru vodní plochy, při dlouhých, několikadenních výletech se rozhoduji podle úplně jiných kritérií než při krátké, bleskové rybačce. Základ se nemění. Ve vodě musí být velká ryba, za kterou se tam vyplatí vydat. Ale pokud už zůstaneme na břehu nějaký čas, neuškodí nám, pokud ho nestrávíme v úplně nomádských podmínkách, ale zase na druhou stranu, velmi nemusím ani když je břeh zcela vybetonovaný.

Malebné okolí
Tajemstvím úspěšné rybačky v této lokalitě je, že musíme lovit co nejpřesněji podél opačného břehu

Údaje o počasí a teplotě vody

Túru se mi podařilo načasovat bezmála dokonale. Akorát se mi podařilo zachytit poslední mírné období letošního, překvapivě dlouho trvajícího podzimu. Na druhé straně mi však příroda dopřála i něco ze své proměnlivější tváře. Byli jsme v polovině listopadu. 20 stupňové denní teploty byly prakticky na denním pořádku. Počasí začíná být stále podivnější ... Babí léto připomínající, pozdě-podzimní den plynul v souladu s předpověďmi jasně, slunečně, tedy alespoň do poloviny dopoledne, kdy se probudil jihozápadní vítr a nadýchal před slunce mraky, které postupně zabarvily celou oblohu do šeda. Bylo to doprovázeno pouze minimálním poklesem teploty, což mě vůbec netrápilo a nezpozoroval jsem, že by to mělo nějaký vliv ani na ryby. Jak vítr mraky přinesl, tak je později odpoledne i odnesl, čímž se do hlavní role dostala opět sluneční, a později v noci hvězdami posetá obloha. V noci se teplota pochopitelně výrazně sníží. Teploměr klesl až k 6-8 stupňům. Teplota vody v oblastech u břehu byla 14-16 stupňů, zatímco průměr údajů o tlaku vzduchu byl (podle mě) poměrně vysoký, 1018 Hektopascalů.

Sestavení výstroje:

Potkal jsem na břehu mnoho takových rybářů, kteří přijdou k vodě známé svými velkými kapry, a pak se mi rozhořčeně stěžují, jaké obrovské ryby nimi drásaly nebo jim úplně utekly z háčku. Problém je ten, že z těchto dobrodružství se uniklé ryby dostanou často pouze ze zraněními, jejichž stopy si budou nosit ještě dlouho, dokonce v některých případech mohou mít tyto střetnutí i mnohem vážnější následky. Přitom by stačilo trochu všímavosti a všemu by se dalo předejít! Jednoduše nemá žádný smysl si na takové místo sednout a rybařit s přehnaně zjemněnou montáží. Je to zbytečný hazard. Už si ani nepamatuji, která to je rybačka v pořadí, kdy se mi nic neodtrhlo a ani jedna montáž nezůstala ve vodě. Ne proto, že bych byl nějak extra šikovný, ale proto, že se vždy připravím i na nejhorší alternativy. Dorazil jsem sem se svými nejspolehlivějšími pruty By Döme TEAM FEEDER Master Carp Pro LC 3,90 a 4,20 a k nim příslušejícími Long Cast navijáky . Kmenovým vlascem byl Super Sensitive Line 20 , doplněný pletenou šokovou šňůrou Braxx Long Cast rovněž s průměrem 0,20 mm.

velké kapry
Dobře osvědčené pruty Master Carp Pro LC zvládly svou roli i dnes zcela bezchybně
Na pruty šly navijáky Long Cast LCS 5500 a podobnými vlastnostmi disponující, zkušební naviják s rychlobrzdou

1. sestava
Prut: By Döme TEAM FEEDER Master Carp Pro 3,90LC
Naviják:
By Döme TEAM FEEDER Long Cast LCS 5500
Vlasec:
Montáž: Na pruty šel můj starý dobrý favorit, klasický Pellet Feederový systém. Na pletenou návazcovou šňůru jsem namontoval 35 gramové krmítko Haldorádó Pellet Feeder, nad něj šla L-ková pryžová zarážka a pod jsem zase uvázal praktický rychloklip Guru Speed Bead. Délku zafixovaného návazce Haldorádó Braxx Pro 0,14 mm jsem nastavil na 12 cm. Na závěr, ale ne v poslední řadě, jsem použil svůj oblíbený háček Gardner Covert Dark Mugga volt ve velikosti 8 , doplněný o 10 mm-ový nástrahový osten. .

2. sestava
Prut: By Döme TEAM FEEDER Master Carp Pro 4,20LC
Naviják:Trochu větší prototyp, disponující podobnými vlastnostmi jako modely Long Cast
Vlasec: By Döme TEAM FEEDER Super Sensitive Line 0,20 mm + Haldorádó Braxx Long Cast 0,20 mm v dvojnásobné délce prutu
Montáž: Totožná s montáží na kratším prutu.

velké kapry
Na obou prutech jsem použil Pellet feederovou montáž s naprosto totožnými prvky

Výběr vnadidel

Tuto rybačku jsem do velké míry postavil na jaterních vnadidlech, jak na poli krmiv, tak i nástrah. Řada těchto pochoutek, určených pro velké ryby a specificky kapry, které se dosud sestával z krmiva Top Method Feeder - Brutal Liver, mikropelety Fluo Micro Method Feed Pellet - Brutal Liver a přídavné látky SpéciAdditive - Tekutá Játra , se od roku 2019 rozroste o dalšího člena, kterým bude Rozpustný Plovoucí Fluo Pellet - Brutal Liver ! O tom si však řekneme až trochu později, nejprve namíchejme krmivo! Jaterní linii jsem nakopl ještě jednou extra vychytávkou, kterou bylo dobře známo krmivo Total Fish . Tato směs obsahuje mezi jinými rybí moučku LT 94, předtrávenou rybí moučku, tuňákovou moučku, výmel z konopí a řepky, TTX, resp. umleté pelety, díky čemuž krmivo perfektně harmonizuje s hlavní, jaterní linií.

< u> Jaterní rybí bílkovinná bomba do studené vody:

velké kapry
Pokud se jedná o selektivní lov na velké kapry, jaterní příchutě jsou na menu poměrně často. A ne náhodou!
Hlavní jaterní linii jsem kombinoval s prémiovou rybí moučku obsahující krmivo Total Fish
Velmi důležitým prvkem celé směsi je doplněk SpéciAdditive - Tekutá Játra, která vnadící účinek krmiva znásobí!
velké kapry
Pokud je řeč o feederovém lovu na velké kapry a hrubo zrnějších krmivech, Pellet Feederové krmítko patří bez debat mezi nejlepší alternativy!
Tři žebra jsou schopna pojmout velké množství krmiva

V konečném důsledku získáme vydatné, vysoce biologické hodnoty s disponujícím zdrojem energie, který překypuje živočišnými bílkovinami, minerálními látkami a aminokyselinami. Je zde vše, co ryby potřebují! A ryby to instinktivně cítí, hlavně v této chladné, podzimní vodě, kdy spěchají přijmout co nejvíce potravy a nasbírat co nejvíce energie na překonání mrazivého zimního odpočinku!

Podzimní feederové kaprářské dobrodružství

Budík mi zazvonil o 4:25 nad ránem. Postel mě rychle vykopla, proto jsem za pár minut už stál oblečený v kuchyni s čekáním než se uvaří voda na kávu. Nejsem zarytý kávový fajnšmekr, ale rybačkové dny rád začínám silnou, čerstvou kávou. Ta padne dobře hlavně, když je venku kosa jako dnes. Naštěstí jsem si stihl všechny věci sbalit do auta už večer předtím, proto jsem se nemusel spěchat ani kvůli tomu. Další zastávkou byl kamarád Csaszi. Pozdrav, do auta a směr břeh! Po zhruba jeden a půl hodinové cestě jsme na poslední zatáčku k jezeru zatáčeli již v krásném, slunečném počasí. Vybalování věcí z auta a příprava místa je pro mě ta část rybačky, kde by bylo včera pozdě, i kdyby mě všechno čekalo hotové, připravené rovnou na náhod ... :) Rychle jsem namíchal krmiva, složil pruty a první montáže už i letěly do vody!

velké kapry
Ráno odstartovaly oslepující slunečné louče

Na první záběr byla potřeba čekat takovou dobrou hodinu a půl. Nejprve zaregistrovala špička kratšího prutu slabé, nesmělé potažení, následně to povolilo. Po chvíli další malé potažení a zase pohov. Nejprve jsem si myslel, že na nástrahu natrefil karas, ale než jsem stihl tuto myšlenku dokončit a pokusil se zaháknout, přišlo třetí potažení, které již bylo jiného zrna. Prut pořádně ohnulo a to tak vehementně, že i baitrunner jednou-dvakrát zapípal! V prvních minutách zdolávání jsem měl na tváři úsměv jako vyšitý, jelikož odpor z druhé strany dával tušit dobrou rybu. Dlouho se mi nedařilo zachytit rybu pohledem. Několikrát jsem se ji pokoušel vytáhnout nad hladinu, ale bránila se mimořádně houževnatě. V čisté, podzimní vodě jsem mohl detailně sledovat únikovou trasu bojující ryby, protože v průhledném jezeře dával dobře viditelný rozvířený kal jasně najevo, kde se právě ryba zdržuje. Byl to velmi akční a vzrušující pohled. Zdolávání nakonec skončilo úspěchem. Na závěr jsem se mohl radovat z překrásného, tmavým nádechem zbarveného šupináče! Tomu říkám začátek. Může si rybář přát něco víc?!

Po chvíli jsem se už nekochal pouze pěkným počasím a přírodou...
velké kapry
Zabral hned na první nástrahu. Tento kapr se ulovil na kombinaci Fluo rozpustné pelety Modrá Fúze + Brutal Liver

Csali:

Vybaven pěknou, urostlou hřbetní ploutví
velké kapry
Překrásný, tmavým nádechem zbarvený šupináč. Co víc jsem si mohl na začátek přát?
Zážitek je dokonaný až když vrátíme rybě svobodu!

Využitím výhod dobrého počasí, jsme si udělali s rybou několik pěkných fotek a po pár cvaknutí si mohla svobodně plavat, kam se jí zachtělo. Později během dopoledne a brzkého odpoledne dorazil vítr i zmiňovaná mračna. Na ryby to však nemělo vůbec žádný negativní účinek, dařilo se nám je chytat docela slušně, akorát větší kusy se v tomto období moc neukazovaly. Nevadí, aspoň jsme měli čas experimentovat s nástrahami na podvečerní a večerní hodiny, od kterých jsem si sliboval i větší jedince! Neplatí to sto procentně, jsou i výjimky, ale na tomto jezeře jsou nejplodnější právě období před západem slunce a v noci!

velké kapry
Jezero obývají hezké, zdravé ryby. Nejčastěji se zde setkáme zhruba s touto velikostí
Šetrné zacházení s rybami je samozřejmostí
Bezchybný šupinatý mládenec
velké kapry
Po podoberání jsem vytahoval ze sítě i nemalé množství listí. Darmo bude počasí popírat roční období, zima je už za rohem!
Nemusí to být obr, aby pohled na něj potěšil!

A toto pravidlo se i dnes do puntíku potvrdilo. Odpoledne se vyčistila obloha, utichl vítr a jak se přibližoval večer, dorazil host, na kterého jsem čekal! Právě jsem vyměňoval nástrahu na 3,9 metrovém prutu, když mě z křesla vystřelil divoký, agresivní záběr. Skočil jsem po prutu s takovou vehemencí, že jsem reflexivní odhodil navlékač, který jsem držel v ruce...

velké kapry
Podvečerní hodiny jsem očekával s velkými nadějemi, tehdy začíná nejlépe velkokaprářské období

Zaháknutí proběhlo bezchybně. Navázal jsem kontakt a okamžitě bylo cítit nemotornou, těžkotonážní masu, která dávala tušit vytouženou velkou rybu. Mezi několika delšími výpady se mi ji pěkně pomalu podařilo navigovat ke břehu, když si to najednou rozmyslela a prudkou změnou směru si to zapnutými raketami namířila ostře doprava. Mohu vděčit pouze štěstěně, že nenatrefila na žádnou překážku ... Po několika nervy-drásajících momentech se mi ji nakonec podařilo nasměrovat zpět a zdolávání mohlo pokračovat v bezpečnějších vodách. Uteklo dalších 15-20 minut, než se mi ji podařilo dostat do podběráku, kde mě pohledem pozdravil fantasticky krásný, svalnatý, zavalitý lysec. Jak jsem se naklonil nad podběrák, abych se jím mohl pokochat i zblízka, byl jsem přesvědčen, že takového urostlého kapra jsem na tomto jezeře ještě nechytil! Byl to bezvadný, ukázkově zdravý starý jedinec, na kterém jsem nenašel ani jediné natržení ploutve, nebo jiné poranění. Byl jsem nesmírně šťastný, tímto jsem vlastně naplnil cíl, který jsem si před rybačkou vytýčil!

Realita předčila všechny mé touhy! Jezero mě obdařilo jedním z nejkrásnějších a největších lysců, jakého jsem v životě držel v rukou!
velké kapry
Na slehanou, starý bojovníku!

Bylo to nevýslovné potěšení, vrátit tomuto ohromnému, zdravému lysci svobodu. Až tím je zážitek z úlovku opravdu dokonaný. Fotodokumentace ve vodě se sice neobešla zcela bez obětí (při neopatrném pohybu jsem se příliš sklonil a do prsaček mi natekla voda), ale ani trochu mě to nemrzelo. Byl jsem nabuzený adrenalinem a nemohl jsem se dočkat, co si pro nás skrývá noc. Co následovalo? Jak to celé dopadlo? Prozradím jen tolik, že ryby si pro nás připravily několik neočekávaných překvapení. Ale to všechno už bude tématem druhého pokračování, kde se budu mimo jiné zabývat i zatím nezodpovězenými otázkami ohledně chytlavých nástrah.

Pokračujte ve čtení dalších článcích
Dále na články
Články o lov na feeder
Je zkrátka faktem, že základní tezí methodové techniky je, že nehodíš dvakrát na totéž místo! Platí to i na jaře, v pomalu se oteplujících vodách, kde se ryby rozhýbávají těžko a spíše než apetit je ž...
Číst dál
Byli jsme mezi prvními na trhu, kteří začali nabízet a stále nyní nabízíme ještě stále profesionálnější nástroje, či dokonce kompletní řešení pro feederový lov ve velkých vzdálenostech. Popularita tét...
Tato tři slova znějí dozajista povědomě každému rybáři. V dnešní době se celé kaprářství točí kolem methodové techniky a je zcela nezpochybnitelné, že i nejrůznější fluo vnadidla si získávají stále vě...
Platí to snad v každé oblasti života, že to, jak nějakou situaci nebo výsledek vyhodnotíme, závisí hlavně na úhlu pohledu. Uzavírajíc poslední rybačku, jsem hodiny strávené na břehu zhodnotil podobnou...
Populární články
V 2017 se rodina navijáků TEAM FEEDER výrazně rozrostla a dosud osamocený SPRO Team Feeder Special LCS 550M dostal čtyři nové sourozence. Za tu dobu se už s nimi stihly seznámit tisíce rybářů a používají je s velkou ...
Při představování prutů By Döme TEAM FEEDER Power Fighter, které se dostaly do obchodů jen nedávno jsem zmiňoval, že díky neustále probíhajícímu vývoji prací se nové vylepšené pruty dostanou...
Číst dál
Neustále napínám své hranice a pokud mi to dovolí, tak i hranice druhých ... Den co den se aktivně podílím na vývoji mnoha produktů, občas je toho až příliš. Zapáleně hledám nová, často až šokující...
Rád bych se s Vámi rybáři podělil o své zkušenosti s lovem na velké vzdálenosti s feeder pruty protože se tato technika v posledních letech stává stále populárnější. Doufám že moje rady...