Lov kaprů v studené vodě - Okouzlen velkými kapry 2.
LIMITOVANÁ AKCE: Na Vaši první objednávku s námi dostanete -10% slevu
605 757 781 | obchod@haldorado-shop.cz

Přečetli: 1276

V prvním díle jste měli příležitost nahlédnout do prvního poločasu mé 24 hodinové kaprařské túry. Také jsem představil použitou výstroj a řekl cosi o krmných praktikách. Jak jsem sliboval, následuje pokračování. Nyní se spolu pustíme do noční rybačky, kde se také seznámíme s nejchytlavějšími nástrahami a metodami jejich prezentace, které dnes přinesly nejplodnější výsledky. O zajímavosti nebude ani dnes nouze, jedno kliknutí a vše se dozvíte v článku!

Pokud jste nečetli první část, najdete ji tu.

Co na háček?

Jak jsem už zmiňoval, od Březa 2019 se paleta nástrah Rozpustné Plovoucí Fluo Pelety rozšiřuje o dalšího člena, kterým není nikdo jiný než Brutální Pečeň (Brutal Liver)! Stejně jako již existující verze, i tato novinka bude v krabičce přítomna ve dvou velikostech, kterými jsou 12 mm a 16 mm verze. Obě velikosti mají slabý, dalo by se říci, že "feederový" vztlak, díky čemuž nemusíme používat příliš velký háček či osten, abychom dokázali nástrahu nabídnout pěkně precizně vybalancovanou. Věrná svému jménu, i tato nástraha z řady Brutálních Pečení dostala mimořádně silné, čichovým buňkám atakující aroma, čímž se stává při lovu velkých kaprů opravdovým žolíkem! Nápadným rysem těchto nástrah je, že ve srovnání s ostatními fluo peletami jsou barevně mnohem fádnější, mají matnou, hnědou barvu, a přesto úspěšností a efektivitou jasně dokázali, že místo v této nejpopulárnější sérii nástrahový pelet si jednoznačně zaslouží!

Lov velkych kaprov
Nejpopulárnější série Haldorádo nástrahový pelet - Rozpustné Plovoucí Fluo Pelety - se od března 2019 rozrůstá o dalšího člena

V tomto případě jsem zkoušel dvě metody - jakou nabídnout nástrahu rybám. Jedna z nejrychlejších a zároveň i nejjednodušších metod je prezentace pomocí návazce s nástrahovým ostnem. V tomto případě jsem nástrahu pároval s háčkem Gardner Covert Mügge velikosti 8 a obyčejným nástrahovým ostnem velikosti 10. Konzistence nástrahy se do plné míry shoduje s dalšími fluo pelety z naší nabídky, na které jste si již během let mohli zvyknout. Na ostni drží mimořádně pevně. Dá se navléknout pomocí menší navlékací jehly a vrtání si v žádném případě nevyžaduje. Druhou alternativou při prezentaci je "dupla" neboli systém se dvěma pelety navlečenými na návazci. Tím vznikne podstatně větší a selektivnější kombinace. Toto řešení nabízí velmi dobrou příležitost, abychom mohli pelety Brutální Pečeň (nebo jakékoli jiné) kombinovat s nástrahami jiných příchutí nebo barevných provedení, což otevírá skvělé příležitosti pro experimentování. Miluji takové variace! Dvěma takovými směskami, které fungovaly dnes nejlépe, byly kombinace 16 mm-ových rozpustných Plovoucích Fluo pelety - Modrá Fúze + Brutální Pečeň a rozpustných Plovoucích Fluo pelety - Česneková Ryba + Brutální Pečeň . V obou případech po jednom zrnku z obou příchutí. Návazec k těmto kombinacím jsem uvázal z totožné šňůry, ovšem používal jsem trochu odlišný model háčku, kterým byl Gardner velikosti 10.

Rozpustný Plovoucí Fluo Pelet Brutální Pečeň je mezi nástrahami na velké kapry opravdovým žolíkem!
Lov velkych kaprov
Nejrychlejší a zároveň nejjednodušší způsob prezentace nástrahy je metoda na nástrahovém ostnu
Další poměrně oblíbenou alternativou je systém se dvěma zrnky nástrahy, navlečenými na návazci, což poskytuje skvělou příležitost ke kombinování s jinými barvami a příchutěmi! Tady jsou moje oblíbená komba: RPFP - Modrá Fúze + RPFP - Brutální Pečeň a RPP - Česneková Ryba + RPFP - Brutální Pečeň
Duší tohoto chutného, barevného, plovoucího peletového hroznu je dokonale vybalancovaná prezentace. Tomuto detailu se vyplatí věnovat zvýšenou pozornost. Naše extra snažení bude mnohonásobně odměněno!

Noc koi kaprů

V den rybačky jsme již byli hluboko v listopadu, což znamená, že jsme už měli dost času si zvyknout na to, že slunce zapadá už kolem čtvrté odpoledne, ale na břehu na to má člověk sklony jaksi pozapomenout a vždy mě překvapí, že už je tak brzy tma. Asi nejsem jediný, komu se to stává. V každém případě i v tento den se slunce skrylo za obzorem bleskově, za několik minut. Zatímco bylo ještě trochu světla, oběma pruty jsem rychle ještě jednou nahodil, pak jsme si s kamarádem Csaszim sedli a pustili se do přípravy večeře.

Lov velkych kaprov
Západ sluníčka na břehu. Kdo ví, co si pro nás skrývá noc?

Zatímco jsme dojedli, byla již černo-černá tma. Byl to skvělý pocit, opřít se v pohodlném křesle, popíjet horkou kávu a sledujíc tmavou oblohu popřemýšlet o událostech uplynulého dne. Brzy dorazil první noční záběr. Pomalý, ale velmi rozhodný ohyb špičky mi dal najevo, že na proti břehu někdo ukradl na nástrahu. Zdolávání začalo dlouhým, mocným výpadem a pokračovalo v podobném duchu, mnohými a vzrušujícími zvraty. První noční akce měla šťastné vyústění a skončila s objemným kaprem v podběráku. Podobně jako ráno, i noc začala fantastickým šupináčem!

První ryba v podběráku. Pěkný, urostlý šupináč!
Lov velkych kaprov
Mimořádně zdatný, zdravý jedinec, na pravé straně s charakteristickými šupinami
Díky za zážitek, plav si za svobodou!
V noci se pořádně ochladilo. Přesto je neskutečný zážitek sedět za pruty a čekat na další záběry. Ryby mě naštěstí ve štychu nenechaly!

Jak dobře večer začal, tak báječně noc pokračovala. Následující rybou byl překrásný koi kapr, který byl památný nejen pozoruhodným zbarvením a vzorkováním, ale i proto, že dal tečku za jednou dlouhatánskou sérií. Před tímto krasavcem, jsem totiž chytil svého posledního koi kapra před rovnými deseti lety! Pravdou je, že jsem nelovil příliš často na plochách, kde se tyto ryby vyskytují, přesto během dekády jsem měl nespočet příležitostí, aby se i tato ryba trefila na háček, ale z nějakého důvodu se mi tito bonusoví kapři vyhýbali. Nuže, na tohoto fešáka se vyplatilo čekat!

Lov velkych kaprov
Hrozen brutální pečeně zvábil opravdu překvapivou rybu
Pestrobarevná hřbetní ploutev a šupiny!
Studená noc mě odměnila touto "zlatou rybkou"
Lov velkych kaprov
Už velmi dávno jsem nechytil žádného koi kapra a takového krásného ještě nikdy. Byl jsem neskutečně rozjásaný
Jedinečné poznávací znamení: na obou stranách má "Y-ové" vousy
Nashle, příteli. Snad si pamatuješ, na jakých třech přáních jsme se dohodli! ;)

Už kdybych nechytil do rána ani jednu rybu, i tak bych byl s touto rybačkou spokojený, avšak jezero pro mě skrývalo ještě další překvapení... Nějakou neuvěřitelně šťastnou sérií náhod byly i následující dvě ryby koi kapři, jeden další šupináč a jeden lysec. Snad nemusím zdůrazňovat, že od překvapení byla větší pouze moje radost! Jak jsem se na další den dozvěděl od správce jezera Istvána Mezeiho, v jezeře žije dohromady 20 koi kaprů, z nichž se mi podařilo v noci chytit tři. 10 let nic a pak během jedné noci tři, kdo má tomu rozumět?! :)

Lov velkych kaprov
Na další akci nebylo třeba dlouho čekat
Oražový základ s nápadnými černými pásy ... S kámošem Csaszim jsme ho pohotově pokřtili "tygrem"!
Na podložce odpočívá další překrásný koi kapr. Vsadil bych si, že jeho papulka háček předtím ještě nikdy neviděla!
Lov velkych kaprov
Bojoval skvěle, zdolávání bylo nesmírným zážitkem. Ve fotoalbu bude mít čestné místo!
Stejně jako kolega před ním, i jemu se zachtělo kombo se dvěma pečeňovými peletami
Nashle, krasavče. Doufám, že ještě pěkně vyrosteš!
Lov velkych kaprov
Díky neuvěřitelné sérii šťastných náhod, byla i následující ryba koi kapr. Byl tak překrásný, jakoby ho někdo namaloval!
Jak se říká: "(I) do třetice všechno dobré!" Lidová moudrost se i dnes osvědčila, jelikož třetím klenotem noci byl tento neuvěřitelný koi lysec
Máme za sebou fantastickou rybaření na studené vodě. Doufám, že i vy jste v článku natrefili na využitelné tipy a praktiky, které nakopnou i vaše kaprařské dobrodružství k ještě větším úspěchům!

Výstroj, kterou jsem při rybačce používal, najdeš v prvím dílu článku tu

Shrnutí:

Rybačku jsme uzavřeli při východu slunce, kdy se začalo rozednívat. Balili jsme se v přesně takovém krásném počasí, v jakém jsme se den předtím rozkládali. Byla to pěkná tečka za rybačkou, ohledně které jsem byl sice poměrně optimistický, ale vydařila se ještě lépe, než jsem doufal! Pečeňově-rybí vnadidlo na studené vodě zafungovalo zcela ukázkově. Pokud dostanete chuť si pořádně zarybařit, nic vám v cestě nestojí. Každému přeji, aby jim zkušenosti a praktiky načerpané z tohoto článku, dopomohly alespoň k takovým úlovkům, jakými se můžeme pyšnit my. Lovu zdar!

Doporučené produkty:
- Háček: Gardner Mugga 10
- Nástraha: Haldorado Fluo Rozpustný Pelet
- Nástrahový osten 10mm
- Krmítko: Haldorado Pellet Feeder + Guru Speed Beads
- Podložka: By Döme Team Feeder Rapid

Pokračujte ve čtení dalších článcích
Dále na články
Články o lov na feeder
Je zkrátka faktem, že základní tezí methodové techniky je, že nehodíš dvakrát na totéž místo! Platí to i na jaře, v pomalu se oteplujících vodách, kde se ryby rozhýbávají těžko a spíše než apetit je ž...
Číst dál
Byli jsme mezi prvními na trhu, kteří začali nabízet a stále nyní nabízíme ještě stále profesionálnější nástroje, či dokonce kompletní řešení pro feederový lov ve velkých vzdálenostech. Popularita tét...
Tato tři slova znějí dozajista povědomě každému rybáři. V dnešní době se celé kaprářství točí kolem methodové techniky a je zcela nezpochybnitelné, že i nejrůznější fluo vnadidla si získávají stále vě...
Platí to snad v každé oblasti života, že to, jak nějakou situaci nebo výsledek vyhodnotíme, závisí hlavně na úhlu pohledu. Uzavírajíc poslední rybačku, jsem hodiny strávené na břehu zhodnotil podobnou...
Populární články
V 2017 se rodina navijáků TEAM FEEDER výrazně rozrostla a dosud osamocený SPRO Team Feeder Special LCS 550M dostal čtyři nové sourozence. Za tu dobu se už s nimi stihly seznámit tisíce rybářů a používají je s velkou ...
Při představování prutů By Döme TEAM FEEDER Power Fighter, které se dostaly do obchodů jen nedávno jsem zmiňoval, že díky neustále probíhajícímu vývoji prací se nové vylepšené pruty dostanou...
Číst dál
Neustále napínám své hranice a pokud mi to dovolí, tak i hranice druhých ... Den co den se aktivně podílím na vývoji mnoha produktů, občas je toho až příliš. Zapáleně hledám nová, často až šokující...
Rád bych se s Vámi rybáři podělil o své zkušenosti s lovem na velké vzdálenosti s feeder pruty protože se tato technika v posledních letech stává stále populárnější. Doufám že moje rady...